Ervaringen

De volgende ervaringen zijn naar aanleiding van de cursus Mindfulness, ACT & Compassie


‘Een echte aanrader! Het is een hele praktische cursus met fijne en verrassende oefeningen en handvatten. Cursusleidster Yvonne is zeer professioneel en integer. Kortom; deze cursus is een geweldig cadeau aan jezelf.’

– Gonnie Heerema


‘De 6 bijeenkomsten verliepen in een ontspannen, luchtige sfeer en bevatten veel duidelijke metaforen. Mijn doel was om te leren mediteren, en dat is gelukt, maar daarnaast heb ik veel meer geleerd in deze korte tijd. Bijvoorbeeld: Ik liet mij, evenals zovelen, sterk leiden door  willekeurige gedachten en associaties, waar ik veel tijd en energie in stopte. Dit doe ik nu veel minder, want ik heb in de cursus geleerd dat ik deze gedachten voorbij kan laten gaan en niets mee hoef te doen, als ik dat niet wil. Verder heb ik een techniek geleerd die heel waardevol is op momenten dat ik bevangen wordt door angst, verdriet of woede. Deze methode maakte mij op veel van die momenten weer rustiger. Ik kan deze cursus aan iedereen aanbevelen.’

– Marian Overbeek

De cursusruimte

De cursusruimte

‘Ik ben vaak een beetje gestrest. Ik lig dan ’s nachts wakker en ga liggen malen. Ik heb geleerd mijn aandacht naar mijn lichaam te verplaatsen en het hele lijf door te nemen. Dat ontspant goed. Ik doe dan ook de ademoefening. Zo val ik vaak weer in slaap. Ook merk ik de laatste tijd dat ik, als ik druk bezig ben en soms dingen op de verkeerde plaats leg, me beter concentreer en bewuster omga met wat ik doe en moet doen. Dus concentratie, acceptatie en loslaten. Het lukt niet altijd maar toch: uiteindelijk zijn we mensen!’

– Karla


‘Ik vond het een goede en fijne cursus. Al heb ik eerder mindfulness gedaan, toch had ik hier veel aan. De eerste les dacht ik: ‘o, dat ken ik al.’ Maar aangezien dingen weg zakken en het weer oppakken niet zo makkelijk is, was dit een goede steun in de rug. Weten is wat anders dan het weer doen. Ook vond ik het fijn om te zien als andere mensen uit de groep met hun verhaal of hun gedachten kwamen, je ze liet zien waar soms de kronkels of blokkades zaten. Nog bedankt voor de stencils met tips om goed te slapen.’

– Lies Sieverding


Haasten, haasten, haasten…. een herkenbaar iets voor veel mensen die leven in onze snelle maatschappij. Hoe kun je genieten van kleine dingen zoals; het eten van een appel, een knuffel van een vriendin zonder je ondertussen zorgen te maken over het verleden en de toekomst. Tijdens de cursus leer je stil te staan bij het “hier-en-nu”. Je gedachtes, gevoelens en angsten die je hersenen passeren en je soms gek kunnen maken leer je te accepteren en niet te veroordelen. Juist op deze manier nemen deze gedachtes geen loopje met je en kun je ze beter los laten.De cursus is luchtig en vriendelijk en Yvonne geeft je ruimte voor je eigen verhaal. Je maakt kennis met je gevoelens en deze te herkennen.

De theorie wordt afgewisseld met Mindfulness-oefeningen zoals de Bodyscan en meditatie en passende/grappige filmpjes die laten zien dat je echt niet de enige bent die strubbelt met bepaalde gedachtes/gevoelens.

De cursus laat je met name kennismaken met verschillende manieren van het benaderen van je gevoelens en gedachtes, je kijkt wat er bij jou past/je aanspreekt en kunt dit meenemen in de verdere ontwikkelingen in je leven. Je ontvangt een cd, een theoriemapje en oefeningen waar je op ieder moment op terug kan grijpen.’

– Ilse


Yvonne-Looijschelder (4)


‘Daar waar ik er eerder van overtuigd was dat mindfulness “zweverig” was, heb ik in deze training geleerd dat het alles is behalve dat. Maar dit kwam ook door deze wijze waarop de trainster hiermee omging. Stimulerend om de oefeningen te doen maar met begrip als het even niet lukt. Door het in groepsverband te doen kun je ook veel leren van elkaar. Het heeft mij meer rust geboden en momenten van bewustzijn in hoe ik handel of doe. Het bewustzijn maakt dat ik daarmee in staat ben hierop in te spelen met de handvatten die ik in de training heb meegekregen. Ik ben blij dat ik de stap heb genomen en mij over mijn vooringenomenheid heb heen gezet. Bedankt voor de mooie en inspirerende training!’


‘Ik heb dankzij de MAC sessies meer rust gekregen in mijn dagelijkse bezigheden door o.a. de meditaties en de ademoefeningen. Ook ben ik mij veel bewuster geworden van mijn gevoelens en gedachten. Ten slotte merk ik dat ik beter bij mijn gevoelens kan blijven, ook als deze niet leuk en/of moeilijk zijn.’

– Saskia Kock


‘Erg fijne cursus waarin ik geleerd heb om mezelf stil te zetten en te voelen hoe het nú met me gaat: fysiek, cognitief én emotioneel. Belangrijk om op tijd in te kunnen grijpen in tijden van teveel stress. 
Yvonne brengt de cursus op een nuchtere en aansprekende manier en weet waar ze het over heeft! Ik zou deze cursus iedereen gunnen die nieuwsgierig is naar wat écht goed voor jezelf zorgen betekent.’

– Fleur Kruijsdijk


‘Ik heb de training Mindfulness, ACT en Compassie met veel belangstelling gevolgd. Ik had niet verwacht er zoveel van te leren en heb ook goed leren mediteren, wist niet zo goed hoe ik dit aan moest pakken.

Het is helemaal geen “zweverige training”. Het gaat voornamelijk om het accepteren van voorvallen en het bewust worden van alles om je heen.

Yvonne is een prettige trainer en een fijn persoon om mee te werken. Dank je wel. Ik zal zeker nog eens een terugkom bijeenkomst volgen.’

– Desi Brey


mindfulness-utrecht


‘Nu een paar weken na de laatste bijeenkomst heb ik het heerlijke gevoel………ik  mag……. het moet niet. Dat voelt heerlijk. Geeft geen stress. Fantastisch. Meditatie vind ik nog wel moeilijk in te passen maar merk wel dat als er “veel”op me afkomt en me op zon moment even concentreer op waar ik ben en hoe alles voelt het meteen een stuk rustiger wordt.’

– Ida


‘Bijna dagelijks kom ik in een situatie waarin ik even terugdenk aan de cursus. Vaak is dat wanneer het me niet lukt om de omstandigheden naar mijn wensen aan te passen. Door wat ik in de cursus heb ontdekt, kan ik op zulke momenten toch rustig blijven.’

– Dinant


‘De cursus Mindfulness, ACT & Compassie heeft mij goede handvatten geboden om (nare) gedachtes te herkennen en te beschouwen als wolken die ook weer voorbij drijven. Door mijn gedachtes te herkennen en er ‘oké’ mee te zijn dat ik deze gedachtes heb, heb ik gemerkt dat ik beter kon relativeren en minder in de nare gedachten ‘vast bleef hangen’. De cursus heeft mij geholpen om beter met mijn angsten en nare gedachtes om te gaan. Het is niet zo dat ik nu geen angsten meer heb, maar ze hebben wel minder grip op mijn leven. Ik ben erg blij dat ik de cursus heb gevolgd, want ik merk dat ik relaxter ben geworden en meer kan genieten van kleine dingen.’

– Roos


Ik heb de training ervaren als nuttig want tot nadenken stemmend en leidend tot een bewustere instelling. Aangename en rustige sfeer.


‘Leuk om het samen met je partner te doen!’


‘Beste Yvonne, jouw persoonlijke, vriendelijke en deskundige aanpak heb ik als zeer prettig ervaren. Daar kan ik wat mee voor nu en de toekomst (mede gezien de extra uitgebreide schriftelijke info). Ik zal je zowel privé als zakelijk aanbevelen. 

Bedankt,

Alphons Rietbergen’ 


‘In de training leert Yvonne je écht om in actie te komen. Door te doen, leer je het beste! Vooral mezelf heb ik goed leren kennen.’ 


‘Een verfrissende cursus in een prettige, ongedwongen setting. Leer om op een nieuwe manier naar jezelf te kijken, zonder oordeel!’

– Timothy Pal


Door de training sta ik positiever in het leven. Ik geniet meer van kleine geluksmomenten en voel mij psychisch sterker. Ook van de medecursisten heb ik geleerd hoe ik anders met problemen om kan gaan.’

– Wilma


‘Zoals ik al tijdens de laatste bijeenkomst zei: ik vond de cursus echt een cadeautje, een
cadeautje voor mezelf. Ik mis de wekelijkse bijeenkomsten zelfs een beetje :).

Prachtige cursus, waarin je jezelf iets beter leert kennen en ook leert jezelf bij de
hand te nemen door het leven. En Yvonne is een hele goede begeleider op die weg!’


Ook enthousiast geworden? Geef je dan op voor de eerstvolgende cursus Mindfulness, ACT & Compassie.