Cursus Mindfulness, ACT & Compassie

De cursus Mindfulness, ACT & Compassie zet je letterlijk stil, geeft je een andere kijk op je leven en biedt je handvatten om dichter bij jezelf te komen. De cursus is praktisch, met beide benen op de grond en gericht op het omgaan met de uitdagingen die het leven ons biedt. Het is geen therapie en eigenlijk voor iedereen geschikt die meer uit het leven wilt halen.

Stap uit je hoofd en in je leven


‘Een echte aanrader! Het is een hele praktische cursus met fijne en verrassende oefeningen en handvatten. Cursusleidster Yvonne is zeer professioneel en integer. Kortom; deze cursus is een geweldig cadeau aan jezelf.’

– Gonnie Heerema

Lees hier nog meer ervaringen van tevreden cursisten.


Krijg alvast een voorproefje van de cursus:


De cursus vindt plaats in Utrecht en heeft diverse startdata en tijdstippen. Kijk hieronder voor meer informatie. Voor inschrijving kun je het invulformulier op de contactpagina gebruiken.

goede-voornemens (2)

Herkenbaar?

Mindfulness, ACT en Compassie

Met zo’n 40.000 tot 60.000 gedachten per dag, is het dringen geblazen in onze bovenkamer. Gedachten zijn verhalen die je jezelf vertelt. Dit gebeurt automatisch zonder dat we hier enige controle over hebben. Al zou je het willen, je kunt zo’n gedachtestroom niet stoppen.

Als vanzelf heeft dit invloed op je gevoel. Gedachten en gevoel zijn namelijk onlosmakelijk verbonden met elkaar en hebben invloed op je handelen. Een automatische reactie is dat we ons verzetten tegen onze gevoelens die we als niet prettig ervaren, immers we willen het toch altijd leuk hebben!

Wat als we ons nu eens niet zouden verzetten tegen deze gevoelens en ze gewoon zouden accepteren? Wat als we met onszelf zouden omgaan als met een goede vriend(in) die het moeilijk heeft? Dat is precies wat Mindfulness, ACT en Compassie je leert.

Mindfulness is de bewustheid die ontstaat door doelbewust aandacht te geven aan dingen zoals ze zijn, op het moment zelf en zonder te oordelen.

Acceptance Commitment Therapie is gericht om je gedachten en gevoelens beter te accepteren en los te laten. Om meer zicht krijgen op wie je bent en wat je belangrijk vindt in jouw leven.

Zelfcompassie betekent niet zozeer dat we positief naar onszelf kijken, maar dat we onszelf omarmen zoals we zijn.


Doel:

Het vergroten van de psychologische flexibiliteit, waardoor je makkelijker met veranderende situaties om kan gaan. Daardoor ben je meer in staat om je te richten op zaken die echt belangrijk voor je zijn. Kiezen vanuit waarden, niet vanuit regels die je gedachten je opleggen, zodat je meer richting aan je leven kan geven.


‘Prachtige cursus, waarin je jezelf iets beter leert kennen en ook leert jezelf bij de
hand te nemen door het leven. En Yvonne is een hele goede begeleider op die weg!’


ACT-in-Arnhem


Data:

Start in februari 2019 (vrijdagavond) in Utrecht: 

Waar en wanneer:
Locatie: Tijdstip: Data:
Oudegracht 328
Aan de werf
Utrecht
vrijdagavond 19.30 – 21.30 8 februari
15 februari
22 februari
1 maart
8 maart
15 maart

Bij 6 aanmeldingen starten we met de cursus. Kijk hier voor de tarieven.

Je kunt je aanmelden via het formulier op de contactpagina. Je ontvangt dan een factuur met betaalgegevens.